Retail keert Facebook rug toe

Reacties uitgeschakeld voor Retail keert Facebook rug toe
februari 19th, 2012 Permalink

Met veel bombarie en dito verwachtingen openden vele grote retailers afgelopen tijd hun winkeltjes op Facebook om ze effe later met stille trom weer te sluiten. Vaak al binnen enige maanden. Dat was bijvoorbeeld het geval bij GAP, J.C. Penney, Gamestop Corp en Nordstrom. Zeker niet de minste namen in retailland.

David Fish, bij het smoeleboek de baas over commerce partnerships, vindt Facebook de meest logische plaats voor online winkels. Op de meest bezochte site ter wereld zit immers het publiek. En ja, die mensen zitten er zeker. 845 miljoen, volgens de Facebook IPO registratie. Kopen doen ze echter niet op Facebook, maar op de eigen retailsite. Harde omzetcijfers tonen het ongelijk van David Fish aan, waarmee Facebook niet het geclaimde winkelplein voor de online bezoeker is.

Een aantal retailers overweegt het later nog eens te proberen, maar zoeken het voor nu bij Facebook vooral in online advertenties. Meer bij Bloomberg.

Ben je dat online geneuzel helemaal zat? Dan heb ik bij Flavorwire de 20 mooiste boekwinkels ter wereld voor je. Maar liefst twee uit dat lijstje vind je in Nederland. En dat worden er binnenkort drie.

Comments are closed.